Power Equipment Forum banner

Briggs & Stratton Storm Responder 6.250 Watt benzine aangedreven draagbare generator met terugslagstart en OHV-motor Model #030728

2.2K views 29 replies 10 participants last post by  oldcodger  
#1 ·
Hallo:

Weet iemand iets over deze unit? Ik zoek iets betrouwbaars met handmatige start. Ik heb in het verleden veel apparatuur gehad met Briggs and Stratton-motoren en vond ze degelijk. Ik vraag me gewoon af hoeveel ze veranderd zijn, aangezien de meeste dingen uit China komen.

Bedankt,

Frank

#2 ·
Enige gedachten over deze unit? Op zoek naar iets betrouwbaars met handmatige start.
Te veel THD voor mijn doeleinden met moderne elektronica. Als je dit gebruikt voor niet-gevoelige belastingen, dan is het prima. Ik zou een dual of tri-fuel generator aanbevelen, tenzij je veilig grote hoeveelheden benzine kunt opslaan.

Grote generatoren (boven de 5000W) die geen elektrische start hebben, zijn niet zo gebruikelijk als die wel elektrisch starten. Deze WEN heeft elektrische start, maar is nog steeds redelijk geprijsd voor zijn uitgangsvermogen en omdat hij dual-fuel is. Niet lage THD echter.

Deze nieuw uitgebrachte GenMax is best interessant. Open frame inverter generator die tri-fuel is en een two-wire remote start heeft. Zeer indrukwekkende specificaties. Niet waar je naar vraagt, maar toch iets om te overwegen.

Ik heb in het verleden veel Briggs and Stratton aangedreven apparatuur gehad en vond ze solide. Ik vraag me gewoon af hoeveel ze zijn veranderd nu de meeste dingen uit China komen.
De oude B&S spullen waren VEEL beter dan de nieuwe units uit China.

#3 ·
Bedankt voor de informatie en input. De door u genoemde GenMax is een interessant apparaat. Mijn belangrijkste interesse gaat uit naar iets simpels en betrouwbaars. Moeilijk te vinden met alle Chinese klonen die er zijn.

Nogmaals bedankt,

Frank

#4 · (Edited)
Wees je ervan bewust... alle/de meeste nieuwe generatoren hebben tegenwoordig CO-sensoren. Gewoon weer een hoofdpijn om mee om te gaan, vooral vanwege hun eindige levensverwachting?! Bepaal welk wattage nodig is en kom dan terug met dat nummer en je krijgt goede info van mensen met een vergelijkbare belasting. Ik haat klonen... dus ik ga rechtstreeks naar de bron en draai een paar Honda's. Een EM6500-generator, samen met een EU3000-omvormer voor de lichte belastingen... Je kunt niet fout gaan met de rode of de blauwe 😉

#10 ·
Wees je er gewoon van bewust... alle/de meeste van de nieuwe generatoren hebben tegenwoordig CO-sensoren. Gewoon weer een hoofdpijn om mee te dealen, vooral vanwege hun eindige levensverwachting?!
Zoek uit welk wattage nodig is en kom dan terug met dat nummer en je krijgt wat goede info van mensen met een vergelijkbare belasting.
Ik haat klonen... dus ik ga direct naar de bron en draai een paar Honda's. Een EM6500-generator, samen met een EU3000-omvormer voor de lichte belastingen...
Je kunt niet fout gaan met de rode of de blauwe 😉
De nieuwere Honda's worden gebouwd in China en Taiwan, je hebt geluk als je er een uit Taiwan vindt.
Het is nu zover gekomen dat het bijna onmogelijk is om iets te krijgen dat niet in China is gemaakt.
Ik zou toch de Honda kopen, want onderdelen zijn gemakkelijk verkrijgbaar.

Honda gebruikt in hun niet-omvormer-assortiment nog steeds een verscheidenheid aan goed gemaakte generator-einden van bijvoorbeeld Meccalte en NSM, waarvoor je ook onderdelen krijgt en die betrouwbaarder zijn als je een borstelloze alternator wilt.

Sommige fabrikanten gebruiken de Honda-motor en als zodanig kun je ze koppelen aan een Linz- of Markon-alternator, die ook erg goed zijn.

#6 ·
Ik wed dat de moderne Briggs gewoon een Chinees model is, net als de meeste draagbare Generacs. Deze zijn niet hetzelfde als vroeger. Ik heb gekeken of ik een land van herkomst op dit apparaat kon vinden, maar dat kon ik niet, MAAR veel vergelijkbare modellen zijn allemaal in China gemaakt. Dit zijn geen slechte apparaten voor het geld, maar betaal niet extra voor een naam als het gewoon hetzelfde is als een ander duidelijk Chinees merk dat net zo goed is. Houd er rekening mee dat veel van de draagbare Generacs gewoon rebranded Pulsars zijn, wat zeker niet slecht is, maar ik zou er niet meer voor betalen alleen vanwege de naam.

Natuurlijk, de Honda's en Yamaha's zijn beter. Ga je dit dagelijks of als back-up gebruiken? Als het alleen voor back-up is, wees dan niet bang voor de Chinese klonen. Ze zijn geen Honda, maar zeker geen slechte deal voor het geld. Houd er rekening mee dat je er TWEE zou kunnen kopen om een reserve of extra te hebben voor parallelle werking en dan nog geld over hebt in vergelijking met het kopen van een Honda. Onderhoud en opslag zijn ook belangrijk als ze niet wekelijks of zo worden gebruikt.

Ik zou kijken naar een aantal die in deze thread worden genoemd en degene kopen ZONDER de CO-sensor! Ik heb er over het algemeen veel problemen mee gehad en het is geweldig dat sommige zonder nog steeds worden verkocht. Er zijn er minstens twee in deze thread die dezelfde grootte hebben als wat je wilt. Inverter is de juiste weg met moderne elektronica in alles, van verlichting tot apparaten tot HVAC.

Ik heb wel een oudere in de VS gemaakte Briggs die daadwerkelijk is gemaakt in de stad waar ik woon. De motor is gemaakt in Japan, maar de rest van het apparaat is hier gemaakt. Mijn ouders hebben er ook een. Die fabriek is gesloten en naar China gegaan. Het apparaat werkt nog steeds goed, maar levert niet de schone stroom van een omvormer die ik nodig heb.

Conor

#12 ·
Ik wed dat de moderne Briggs gewoon een Chinees model is, zoals de meeste draagbare Generacs. Deze zijn niet hetzelfde als in de oude tijd. Ik heb gekeken of ik een land van herkomst op deze unit kon vinden, maar dat kon ik niet, MAAR veel vergelijkbare modellen werden allemaal in China gemaakt. Dit zijn geen slechte units voor het geld, maar betaal niet extra voor een naam als het gewoon hetzelfde is als een ander duidelijk Chinees merk dat net zo goed is. Houd er rekening mee dat veel van de draagbare Generacs gewoon rebranded Pulsars zijn, wat zeker niet slecht is, maar ik zou er geen premie voor betalen, alleen al vanwege de naam.

Natuurlijk, de Honda's en Yamaha's zijn beter. Ga je dit dagelijks of als back-up gebruiken? Als het alleen voor back-up is, wees dan niet bang voor de Chinese klonen. Het zijn geen Honda's, maar zeker geen slechte deal voor het geld. Houd er rekening mee dat je er TWEE zou kunnen kopen om een reserve of extra te hebben voor parallelle werking en dan nog geld over te houden in vergelijking met het kopen van een Honda. Onderhoud en opslag zijn ook belangrijk als ze niet wekelijks of zo worden gebruikt.

Ik zou kijken naar een aantal die in deze thread worden genoemd en die ZONDER de CO-sensor kopen! Ik heb er over het algemeen veel problemen mee gehad en het is geweldig dat sommige zonder nog steeds worden verkocht. Er zijn er minstens twee in deze thread die dezelfde grootte hebben als wat je wilt. Omvormer is de juiste weg met moderne elektronica in alles, van verlichting tot apparaten tot HVAC.

Ik heb een oudere USA-Briggs die daadwerkelijk is gemaakt in de stad waar ik woon. De motor is gemaakt in Japan, maar de rest van de unit is hier gemaakt. Mijn ouders hebben er ook een. Die fabriek is gesloten en naar China gegaan. De unit loopt nog steeds goed, maar levert niet de schone stroom van een omvormer die ik nodig heb.

Conor
De Brigs is de slechtste in China gemaakte motor op de markt.
Een Loncin of een andere kloon zal veel beter zijn.
Sommige van die Brigs hebben een plastic nokkenas.
Het zal slijten en verdraaien, waardoor het slecht zal lopen, als het al zo lang meegaat.
Ik heb oude Briggs, geen vergelijking met de nieuwe Chinese dingen.

#11 ·
Als het een moderne Briggs is, koop hem dan niet, tenzij je een zeer onbetrouwbare motor wilt. Kunststof nokkenas zal het niet redden.
Geen twijfel mogelijk, een Loncin zal veel superieur zijn aan een moderne Briggs.
Ik heb oude Briggs, het waren geweldige motoren. Ik heb oude Kohler, het waren geweldige motoren, de moderne Kohler moet ook worden vermeden.
Google op Kohler-motorproblemen.

#14 ·
Als het een moderne Briggs is, koop hem dan niet, tenzij je een zeer onbetrouwbare motor wilt. Plastic nokkenas zal het niet redden.
Geen twijfel mogelijk, een Loncin zal veel superieur zijn aan een moderne Briggs.

Ik heb oude Briggs, het waren geweldige motoren. Ik heb oude Kohler, het waren geweldige motoren, de moderne Kohler moet ook worden vermeden.
Google op Kohler motorproblemen.
De commerciële Kohlers zijn geweldig of waren dat tenminste. De Courage is de goedkope consumentenmotor en moet zo ontworpen zijn dat hij faalt. Alles wat ik ooit heb gehad, is op de een of andere manier losgelaten.

De Briggs Vanguard is ook een commerciële lijn. Ze worden nu in Japan of de VS gemaakt.

Conor

#13 ·
Ik ben van plan om ook een opstelling te kopen voor stroomuitval.
U maakt daar een paar goede punten met betrekking tot het kopen van twee eenheden om
redundantie te hebben.

Ik ben van plan om een door Honda aangedreven old school generator te kopen, helaas kan ik
er geen vinden met borstels in de kleine maat die ik nodig heb, wat ik prefereer vanwege de
eenvoud van vervanging en geen condensator die eruit knalt wanneer je het het minst wilt.

Daartoe zal ik ook een borstelunit kopen om een back-up te hebben wanneer de
condensator of nog erger diodes die rond de as draaien, besluiten om te sterven.

Ik heb gepost over hoe een borstelloze condensatorgenerator eigenlijk werkt,
omdat ik graag wil weten waar ik mee te maken heb, maar niemand heeft nog geantwoord, moet
een moeilijke zijn.

#17 ·
Ik heb een oude 2-cilinder OHV Briggs-generator die ongeveer 30 jaar oud is. Hij heeft me nog nooit in de steek gelaten. Bang voor alle nieuwe generatoren. Had een Westinghouse en een Champion, beiden gingen binnen 2 jaar kapot.

Frank
We krijgen nu schroot in vergelijking met de oude machines die meegingen, dingen zijn nu zo ontworpen dat ze niet eens gerepareerd kunnen worden, ze gebruiken kosten om dit te garanderen, als het te duur is om te repareren, dan kunnen ze ons een andere verkopen, en nog een, een eindeloze cyclus van verspilling.

#23 ·
Ik weet niet zeker waar de laatste opmerkingen op zinspelen. Ik heb door de jaren heen verschillende EU- en EM-Honda's gehad. Ik heb momenteel een EU3000 en een EM6500, 2018 en 2019, en ze zijn fenomenaal. Zowel qua functie als qua betrouwbaarheid. Je zou ze niet uit mijn stervende vingers kunnen wrikken….😉

#25 ·
Hoi:

Heeft iemand gedachten over deze unit? Op zoek naar iets betrouwbaars met handmatige start. Ik heb in het verleden veel Briggs and Stratton-aangedreven apparatuur gehad en vond ze solide. Ik vraag me gewoon af hoeveel ze zijn veranderd nu de meeste dingen uit China komen.

Bedankt,

Frank
Mijn vader heeft er al ongeveer 25 jaar een. Loopt als een zonnetje. Start elke keer bij de tweede trek.

#29 ·
De huidige Honda-generatoren zijn niet per se de betrouwbare generatoren die voorheen in Japan werden gemaakt. Neem de populaire EU7000is als voorbeeld. Ze worden nu gemaakt in de Honda India Power Products Limited-fabriek in Greater Noida, Uttar Pradesh, India.

Honda produceert wel enkele generatoren in de VS bij Honda Power Equipment Manufacturing, Inc., gevestigd in Swepsonville, North Carolina, maar de EU7000is is daar niet een van. Dus voor de huidige Honda-generator wil men misschien dieper graven voordat men een hoop geld neerlegt.