Ik wed dat de moderne Briggs gewoon een Chinees model is, zoals de meeste draagbare Generacs. Deze zijn niet hetzelfde als in de oude tijd. Ik heb gekeken of ik een land van herkomst op deze unit kon vinden, maar dat kon ik niet, MAAR veel vergelijkbare modellen werden allemaal in China gemaakt. Dit zijn geen slechte units voor het geld, maar betaal niet extra voor een naam als het gewoon hetzelfde is als een ander duidelijk Chinees merk dat net zo goed is. Houd er rekening mee dat veel van de draagbare Generacs gewoon rebranded Pulsars zijn, wat zeker niet slecht is, maar ik zou er geen premie voor betalen, alleen al vanwege de naam.
Natuurlijk, de Honda's en Yamaha's zijn beter. Ga je dit dagelijks of als back-up gebruiken? Als het alleen voor back-up is, wees dan niet bang voor de Chinese klonen. Het zijn geen Honda's, maar zeker geen slechte deal voor het geld. Houd er rekening mee dat je er TWEE zou kunnen kopen om een reserve of extra te hebben voor parallelle werking en dan nog geld over te houden in vergelijking met het kopen van een Honda. Onderhoud en opslag zijn ook belangrijk als ze niet wekelijks of zo worden gebruikt.
Ik zou kijken naar een aantal die in deze thread worden genoemd en die ZONDER de CO-sensor kopen! Ik heb er over het algemeen veel problemen mee gehad en het is geweldig dat sommige zonder nog steeds worden verkocht. Er zijn er minstens twee in deze thread die dezelfde grootte hebben als wat je wilt. Omvormer is de juiste weg met moderne elektronica in alles, van verlichting tot apparaten tot HVAC.
Ik heb een oudere USA-Briggs die daadwerkelijk is gemaakt in de stad waar ik woon. De motor is gemaakt in Japan, maar de rest van de unit is hier gemaakt. Mijn ouders hebben er ook een. Die fabriek is gesloten en naar China gegaan. De unit loopt nog steeds goed, maar levert niet de schone stroom van een omvormer die ik nodig heb.
Conor